Straaltjezon
Image default
Aanbiedingen

Op zoek naar een marketingtalent? Zo pak je het aan!

Op zoek naar een marketingtalent? Zo pak je het aan! 

Het vinden van een marketingtalent met de juiste skills kan een behoorlijke uitdaging zijn. De zoektocht kan soms langer duren dan je wilt en dat levert extra druk op voor de gehele organisatie. Het is belangrijk dat het talent de juiste skills en eigenschappen heeft, daarnaast ook van plan is om voor langere tijd bij jullie organisatie te werken én dan moet het talent ook nog eens passen bij de organisatie, de waarden en de cultuur van de organisatie. Het is absoluut geen eenvoudige taak want eerlijk? Waar vind je dit marketingtalent? In dit blogartikel nemen we je mee in de stappen die jij kunt zetten om de zoektocht naar jouw perfecte match makkelijker te maken. 

 

#1 Stel een functieprofiel op die écht matcht

Wanneer je op zoek bent naar een geschikt talent dan ben je waarschijnlijk wel bekend met het opstellen van een functieprofiel. Het is echter van groot belang dat je dit functieprofiel tot in de puntjes uitwerkt. Wanneer jij niet goed hebt nagedacht over naar welke persoon je precies opzoek bent, kun je ook niet verwachten van een kandidaat dat hij of zij zich in die rol herkent. Denk dus goed na over eigenschappen, over normen en waarden, over harde en zachte eisen en over specifieke skills waar een kandidaat over moet beschikken. Hoe specifieker jij hebt nagedacht over het functieprofiel, hoe groter de kans dat iemand zichzelf in de rol herkent. 

#2 Intern beginnen is extern winnen

Hoe goed alles intern geregeld bepaald voor een groot deel of jouw personeel ook op de lange termijn blijft. Wees dus transparant en helder over hoe dingen eraan toe gaan binnen de organisatie. Merk je dat je niet eerlijk wilt of kunt zijn in de vacature? Dan is het tijd om jezelf goed achter de oren te krabben. Wanneer jouw werknemers tevreden en blij zijn dan straalt dit ook uit naar buiten. Wanneer je nieuwe werknemers wilt aantrekken is het belangrijk dat jouw organisatie genoeg biedt voor werknemers. Je kunt dit tevredenheidsgevoel vergroten door bij te dragen aan de waardeperceptie van jouw medewerkers. Bijvoorbeeld door het creëren van waarde voor de maatschappij of door jouw medewerkers cursussen en opleidingen aan te bieden. Dit biedt ze de kans om te groeien als individu.

#3 Schakel een recruitment bureau in 

Wanneer de uitdaging voor de werving en selectie marketing écht te groot blijkt kun je ook de keuze maken om een recruitment bureau in te schakelen. Zij zijn gespecialiseerd in het vinden van de perfecte match voor organisaties. Hierdoor kun jij je zorgen loslaten en focussen op andere belangrijke organisatievraagstukken. Een online marketing recruiter heeft de juiste expertise, kennis en het juiste netwerk om binnen de kortste keren de perfecte match te vinden. 

https://www.matchfortalent.nl/